Wednesday, September 15, 2010

Tort cu banane si ciocolata


  • Ingrediente

    Blat:
    170 g unt la temperatura camerei
    230 g zahar
    3 oua
    2-3 pliculete zahar vanilat
    100 g smantana
    330 g faina
    1 1/2 lingurita bicarbonat de sodiu
    110 g ciocolata topita si racita
    3-4 banane pasate + 2-3 banane pentru umplut tortul

    Crema:
    750 ml frisca lichida
    300 g ciocolata alba

    In plus, am mai folosit jumatate de tableta de ciocolata neagra si doua banane pentru ornat...
  • Mod de preparare


    Se bate bine untul cu zaharul pana se face un fel de spuma (eu untul l-am topit, dar l-am lasat dupa aceea sa se raceasca bine bine pentru ca mi se parea prea lichid... asa ca la temperatura camerei e suficient) dupa care am adaugat ouale, intregi, unul cate unul. Am adaugat apoi zaharul vanilat si am amestecat bine toata compozitia. Se arunca in castron si smantana si se ameteste bine cu mixerul. Dupa care incorporam treptat faina amestecata cu bicarbonatul si ciocolata topita si racita. In cele din urma incorporam si bananele pasate. Dupa ce amestecam totul, impartim compozitia in doua parti aproximativ egale si le punem la copt. In reteta zicea parca ceva de o tava de 20 cm diametru, dar nu am folosit una de 22 cm si a iesit bine. Si le-am copt pe rand (n-aveam doua tavi la fel, dar al doilea blat nu si-a schimbat consistenta chiar daca a stat mai mult timp). Nu mai stiu cat au stat la cuptor si nici la cate grade... in jur de 170-180 cred. Oricum le-am lasat in cuptor pana au trecut testul scobitorii. Cand blaturile sunt gata, se taie in doua pe orizontala si urmeaza asamblarea lor. Din ciocolata alba si jumatate din cantitatea de frisca lichida se face o crema ganache alba, restul de frisca lichida se bate ca o frisca normala si se incorporeaza in crema ganache. Din pacate, crema mea ganache nu a iesit cum ar fi trebuit (a fost prima oara cand am facut asa ca zic eu ca e de iertat) asa ca am adaugat peste ea un plic de crema pentru prajituri cu aroma de lamaie si un plic de intaritor de frisca. Am zis ca o sa iasa un dezastru, dar tot raul spre bine. Aroma subtila de lamaie s-a potrivit, parerea mea, la fix cu restul tortului. In cele din urma incorporam si bananele pasate. Prin urmare, crema fiind gata, se purcede la asamblare: se pune o parte de blat, un strat de crema (crema se imparte in patru parti... trei parti vor fi puse intre blaturi, iar cu cea de-a patra parte se va imbraca blatul) si un strat de banane taiate rondele.

1 comment: